برویم کیاسه فندق فیچینی . غم بزرگ ، شادی بزرگ
وقت فندق چینیه فردامیخواهم کیاسه بروم به ادعای خودم که مطمئن هستم بیشترین فندق رادرروستاهای ایران دارد . اما ازکدام طرف ؟ دیلمان ؟ یااشکور اگرازسمت دیلمان بروم غمم گرفته . تادیلمان که زنگ تفریحه . از اسپیلی تا کارخانه سیمان افتضاح است . این جاده مخصوص تانک روسیه . و عبورازانارتله سربالایی و پیچ وحشتناک و دوراهی پینوند تاکیاسه . اما اگرازاشکوربروم ، تاگرمابدشت باید جاده خراب راتحمل کنم اما پیچهای تند گرمابدشت تاشوییل و جیبهای روسی و نیسانها وشن کشها که تمام عرض جاده رامی گیرند وتمام پیچ ۱۸۰درجه رااشغال می کنند ۴۰تاپیچ تاگردنه شوئیل و۴۰تاپیچ از گردنه شوییل تاکیاسه و جاده خاکی ۱۷ کیلومتری شوییل تاکیاسه و خطرسقوط سنگ درمسیر گرمابدشت تاشوییل و جاده خراب پشت زراکی درروزبارانی این جاده سبب سقوط دهها دستگاه ماشین شده و متاسفانه سبب کشته شدن ده هانفرگردیده که به نسبت قدمت ، بیش ازجاده هرازتلفات داشته . اگراشکوررکورد تولید فندق رادرایران داراست اما رکورد بیشترین تلفات وحوادث راهم به دوش می کشد . آیاهنوز وقت آن نشده تا…..مسئولین متعهد ……
شهریوربرایم بهترین ماه سال است وشهریوربرایم بدترین ماه سال است
نظرات :
| شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت: ۸:۳ | توسط:سلیمانی | ||||
| احداث و نگهداری و مرمت جاده های مواصلاتی یکی از پرهزینه ترین کارهای هر دولتی محسوب می شود اما از سوی دیگر ابتدایی ترین عامل پیشرفت و آبادانی هر منطقه ای داشتن راه مناسب و آسان می باشد.دولتها اگر بخواهند می توانند در بدترین شرایط جغرافیایی جاده های مناسب بسازند نمونه روشن و ملموس این ادعا می توان به احداث راه آسفالته جواهرده – قله سماموس اشاره کرد که در عرض چند سال و با تلاش مدوم احداث گردیده آنهم در بدترین شرایط جغرافیایی و حتی آب و هوایی چراکه در حداقل نیمی از سال برودت هوا در منطقه مذکور زیر ۱۵ درجه بوده و ریزش ها و رانشهای وحشتناک نیز کار را دوچندان سخت نموده است. بنابراین احداث راههای مناسب در اشکور صرفآ همت و اراده والای دولتمردان را می طلبد و بس. |
|||||