برویم کیاسه فندق فیچینی . غم بزرگ ، شادی بزرگ
وقت فندق چینیه فردامیخواهم کیاسه بروم به ادعای خودم که مطمئن هستم بیشترین فندق رادرروستاهای ایران دارد .  اما ازکدام طرف ؟ دیلمان ؟ یااشکور اگرازسمت دیلمان بروم غمم گرفته . تادیلمان که زنگ تفریحه .  از اسپیلی تا کارخانه سیمان افتضاح است . این جاده مخصوص تانک روسیه . و عبورازانارتله سربالایی و پیچ وحشتناک و دوراهی پینوند تاکیاسه . اما اگرازاشکوربروم ، تاگرمابدشت باید جاده خراب راتحمل کنم اما پیچهای تند گرمابدشت تاشوییل و جیبهای روسی و نیسانها وشن کشها که تمام عرض جاده رامی گیرند وتمام پیچ ۱۸۰درجه رااشغال می کنند ۴۰تاپیچ تاگردنه شوئیل  و۴۰تاپیچ از گردنه شوییل تاکیاسه و جاده خاکی ۱۷ کیلومتری شوییل تاکیاسه و خطرسقوط سنگ درمسیر گرمابدشت تاشوییل و جاده خراب پشت زراکی درروزبارانی این جاده سبب سقوط دهها دستگاه ماشین شده و متاسفانه سبب کشته شدن  ده هانفرگردیده که به نسبت قدمت ، بیش ازجاده هرازتلفات داشته  . اگراشکوررکورد تولید فندق رادرایران داراست اما رکورد بیشترین تلفات وحوادث راهم به دوش می کشد . آیاهنوز وقت آن نشده تا…..مسئولین متعهد ……
شهریوربرایم بهترین ماه سال است وشهریوربرایم بدترین ماه سال است 

نظرات :

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت: ۸:۳ توسط:سلیمانی
احداث و نگهداری و مرمت جاده های مواصلاتی یکی از پرهزینه ترین کارهای هر دولتی محسوب می شود اما از سوی دیگر ابتدایی ترین عامل پیشرفت و آبادانی هر منطقه ای داشتن راه مناسب و آسان می باشد.دولتها اگر بخواهند می توانند در بدترین شرایط جغرافیایی جاده های مناسب بسازند نمونه روشن و ملموس این ادعا می توان به احداث راه آسفالته جواهرده – قله سماموس اشاره کرد که در عرض چند سال و با تلاش مدوم احداث گردیده آنهم در بدترین شرایط جغرافیایی و حتی آب و هوایی چراکه در حداقل نیمی از سال برودت هوا در منطقه مذکور زیر ۱۵ درجه بوده و ریزش ها و رانشهای وحشتناک نیز کار را دوچندان سخت نموده است.
بنابراین احداث راههای مناسب در اشکور صرفآ همت و اراده والای دولتمردان را می طلبد و بس.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست