ماشین کیاسه
زمانی که جاده اشکور راه افتاد روسها خوشحال شد ند. ماشینهایی که درجنگ دوم استفاده شده بود و حدود ۵۰ سال خاک می خورد ( جیپ روسی ) . دستان واسطه آنهاراکیلویی خرید و به مردم اشکورقالب کرد وباعث بسیارحوادث دلخراشی شد مخصوصا درمسیر شوئیل ده هانفربه طرزفجیعی جان دادندکه پرحادثه خیزترین جاده ها و ماشینهای کل ایران ازاین میان سربلند بیرون آمدند رسانه ها هم که فقط خبرهایشات ازجلگه گیلان است .
اما پیکان مناسب ترین ماشین برای ییلاق است چون بیش از۴۰ سال تجربه درجاده های ایران رادارد و هرباربرای تطابق باشرایط جاده های متفاوت ایران آن را تکمیل کردند تااینکه ماشینی شد که بتواند دربیابان لوط تا گردنه های ۳۰ درجه زیرصفر ایران کارکند هنوز هیچ ماشینی درایران مونتاژ نشده که بتواند این کارایی راداشته باشد ضمنا دارای ساختمانی ساده است و اگر درجایی ازییلاق خراب شود براساس مورد ، دردرصدبالایی ازموارد توسط راننده های گذری مشکل حل می شود ازسویی قطعاتش هم براساس جاده های خراب ایران محکم ساخته شده و دیرخراب می شود . مخصوصا قدرتش و جلوبندی آن که تقریبا باجیپ های معمولی برابری می کند واقعا جای تاسف دارد برای آنهایی که این ماشین مناسب باتمام ایران را از مدارتولید خارج کردند . حالا خوب می دانیم هرماشینی که جای پیکان راگرفت ممکن است کولریاشتاب  داشته باشد اما هیچکدام برای ییلاق به درد نمی خورد  . 
گردنه شوییل روبروی قله خرمدشت

نظرات :

سلیمان :

دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۱۷

 

به نظر می رسد در مورد جیپ روسی قدری کم لطفی می کنید ! درست است که ایمنی این خودرو پایینه- ترمزش چندان جالب نیست- تکنولوژی ۶۰ سال پیشه اما در عوض مثل بولدزر از جاهای صعب العبور بالا می رود،مناسب برای حمل بار و حتی مسافر با وزن بالا است، خرج و هزینه بسیار کمی دارد، موتورش به ندرت جوش می آورد ، در مقایسه با پیکان شما قیمت بسیار پایینتری دارد، برای جاده های اشکور خصوصآ جاده های خاکی و با شیب زیاد بهترین ماشین هست و … البته تلفاتی هم داشته است که شاید درصورت حضور هر خودروی جایگزین حتی بقول شما پیکان فرقی از این نظر ایجاد نمی شد.
موفق باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست